Thursday 5 February 2015

fanzini.hr sajt je napokon onlajn!..

projekt o kojemu je već bilo riječi par puta na ovom blogu sad je i službeno pokrenut te je dobio svoju osnovnu formu.. ako nisi upoznat sa cjelom pričom provjeri tekst ispod i požuri čekirati golemu arhivu fanzina i još ponešto na sajtu fanzini.hr


"Kada je krenula ideja oko pokretanja stranice fanzini.hr, osnovna ideja je bila stvoriti prostor za digitalizaciju i, na neki način, spašavanje od zaborava što većeg dijela fanzina i srodnih materijala. No, nakon nekoliko razgovora o samoj temi i javnih diskusija koje su se održale na temu fanzina, postalo je jasno da taj prostor na internetu treba popuniti i drugim sadržajem, ne samo pdf verzijama (uglavnom) fotokopiranog materijala. Naime, kako bi cijela stvar danas imala smisla i bila nešto više od nostalgičnog arhivskog kutka na internetu, odlučili smo dodati i druge sadržaje na stranicu kako bi cijelu stvar stavili u nešto širi kontekst, pokušali sebi i drugima objasniti fenomen i važnost fanzina te specifičnost vremena u kojem je fanzinska scena bila najaktivnija.

Zapravo, gotovo da je nemoguće govoriti o fanzinima i sceni iz koje su proizašli bez da objasnimo širi kontekst, porazgovaramo s nekim od aktera i akterica, ali i vidimo gdje je uloga fanzina danas. Ili barem što bi mogla biti, ako već govorimo o svega nekoliko fazina koji trenutno izlaze. To da ih uopće ima govori o potrebi za takvom vrstom literature, kako nekad, tako i sad, pa ćemo pokušati ponešto napraviti i kroz ovaj digitalni medij.

Važno je naglasiti da ovaj projekt ne možemo odraditi sami, tko god to “mi” bili, jer ovdje moram pozvati sve zainteresirane da se priključe prikupljanju, skeniranju i digitaliziranju fanzina, kako bi taj arhivski dio bio što potpuniji. Prostor je otvoren i za druge oblike suradnje, cilj nam je objavljivati razgovore s ljudima koji su nekad bili uključeni u scenu ili s onima koji tu scenu čine danas, govoriti o bendovima, fanzinima i svemu onome što je za d.i.y. scenu bitno i zanimljivo. Ne želimo se ograničiti na bilježenje povijesti, već i na aktualne događaje.

I zato je važno da se svatko tko to želi uključi na neki način ­ tako će stranica rasti i dobiti svoj konačan oblik. Baš onakav za kakvim će postojati potreba, što može proizaći samo iz aktivne suradnje. Baš kao i uvijek, ovaj poziv na suradnju ostaje otvoren, baš kao i urednička politika koju će definirati svi suradnici/e, baš kao što bi to trebalo biti i sa svim ostalim."

Marko

9 comments:

Anonymous said...

sutra donosim doma skener..
pa moremo lepo piti pive i skenirati..
hahah možda nas ponese pa i nas skenira haha
štakor

..crucified freedom.. said...

pa imam ja doma skener, jeate.. samo nije mi se dalo do sad s tim zajebavati, al sad dok ovak veliš uz pivice, to bi bilo kul.. još da mi nisi tolke fanzine pogubil..
imaš ti doma kakvu kolekciju?..

Anonymous said...

nej ga jebati..
kazete sam ti pogubil, i tvoje i svoje.. al sam neki dan raskapal po tavanu i našel podosta toga
među ostalim i onu glupu tajdal kazetu kaj si me gnjavil non stop..
imam neku kolekciju fanzini, i kolko sam skužil ni jen od njih nije na netu
štakor

..crucified freedom.. said...

zgubil si mi par najboljih fanzina međuostalima i onaj veliki Kontrapunkt, al dobro..
to te ja pitam, sutra si dojdem po tajdal, samo emo..

Anonymous said...

veljo jeba ga pas, velim ti da nisam zgubil ni jen fanzin
kontrapunkt je kod mene
štakor

..crucified freedom.. said...

no prekrasno, onda su te sve stvari kod tebe, a ja već godinama mislim da toga više nema..

Helly Cherry said...

Zašto je sajt nedostupan? Tj nema nikakvog sadržaja...

..crucified freedom.. said...

svako malo je nedostupan pa dostupan, mislio sam da je ovaj put to to, al izgleda da je još uvijek u izradi.. bude vjerujem uskoro..

Helly Cherry said...

Hvala na odgovoru, cekamo... :)